سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

93/5/30
2:31 ع

           

  بیت کوین (Bitcoin)  نوعی واحد پول دیجیتال و در واقع واحد پول رایج در شبکه است.  این پدیده اولین باراوایل فوریه سال 2009، در پی مقاله ای که توسط برنامه نویس ژاپنی به نام ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) منتشر، و به دنیا معرفی شد. این برنامه نویس مرموز که تا کنون هیچ گونه اطلاعات شخصی از خود در دسترس قرار نداده در وب‌سایت (P2P Foundation) برای اولین بار از پول دیجیتال حرف زد و نوشت:

«من یک سیستم پرداخت الکتریکی متن‌باز (Open Source) ایجاد کرده‌ام که بیت کوین نامیده می‌شود، با سیستم کنترل‌کننده‌ی غیرمتمرکز، بدون سرور مرکزی یا تکیه بر نهادهای‌ اعتباری.»

 

به گزارش آیدی نت، ارزش هر واحد بیت کوین که توسط یک هکر ژاپنی بنیانگذاری شده ، هم اکنون نسبت به سال گذشته 60 برابر رشد داشته و به عدد 600 دلار رسیده است.دلیل این صعود ناگهانی ارزش بیت‌کوین این است که کمیته امنیت و امور دولتی مجلس سنای ایالات متحده تصمیم گرفته که مطالعات عمیق‌تری را بر روی پول‌های مجازی داشته باشد.

سیستم پیچیده امنیتی که در پشت این واحد پولی و ساز و کار آن قرار دارد باعث شده که هیچ‌کس، حتی خود هکر ژاپنی قادر به دخل و تصرف در آن نباشند. به همین دلیل هیچ کنترلی بر روی میزان تولید یا عدم تولید این واحد پولی وجود ندارد.

با احتساب قیمت 600 دلاری هر بیت کوین و حدود 12 میلیون بیت‌کوینی که وجود دارد، 7?2 بیلیون دلار ارزش کل حجم بیت کوین موجود در بازار است و هر ساعت نیز حدودا 50535 واحد از این پول تولید میشود.

در حال حاضر قیمت هر بیت کوین در بازار ایران 000 500 1 تا 000 700 1 تومان است.

دوستان برای سوالات و نطراتتون میتونید به behdad.1990@yahoo.com ایمیل بفرستید.

شماره ( فقط وایبر ) : 67 86 986 0935



ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ